Растим маленького патриота

Вучым дзяцей паводзіць сябе пры гучанні Дзяржаўнага гімна Рэспублікі Беларусь

 

Гучыць урачыста, як водгукі славы,

Гімн нашай  вячыстай цудоўнай Дзяржавы...

Гімн свету сцвярджае, што любім мы працу,

А шлях наш лунае да радасці, шчасця.

Пад гукамі Гімна я моўчкі клянуся

Сапраўдным быць сынам маёй Беларусі!

                                           Міхасъ Пазнякоў

Паважаныя бацькі! Сёння мы павядзем з вамі  размову пра тое, як вучыць дзяцей паводзіць сябе пры гучанні Дзяржаўнага гімна Рэспублікі Беларусь. Але давайце спачатку пазнаёмімся з гісторыяй гімна.

Дзяржаўны гімн — гэта самы хвалюючы кожнае сэрца сімвал краіны, узвышаная песня пра народ. Мелодыя простая, добра запамінаецца.

Яшчэ ў старажытныя часы людзі, ахопленыя агульным пачуццём радасці, — падчас вялікіх святаў, перамог над ворагам ці пры пазбаўленні ад якой-небудзь павальнай хваробы, засухі, павадку і пажараў, заканчэння сонечнага зацьмення — спявалі агульную песню ці, можа быць, малітву.

Гэтую ж песню яны спявалі, калі выпраўляліся ў паход на ворага, і песня яднала іх агульнай надзеяй і верай у сілы народа.

Прататыпам сучаснага гімна быў гімн Беларускай ССР.

Паэт Уладзімір Іванавіч Карызна (1938), лірык і песеннік, лаўрэат Дзяржаўнай прэміі, атрымаў перамогу ў конкурсе: ягонаму тэксту гімна, у якім выкарыставаны фрагменты ранейшага тэксту гімна, напісанага Міхасём Мікалаевічам Клімковічам (1899—1954), журы аддало перавагу.

Словы гімна павінен ведаць кожны змалку.

У Палажэнні аб Дзяржаўным гімне Рэспублікі Беларусь гаворыцца, што гімн з’яўляецца сімвалам дзяржаўнага суверэнітэту і выконваецца ў аркестравым, харавым, аркестрава-харавым ці ў іншым вакальным ці інструментальным варыянце.

Дзяржаўны гімн выконваецца ў адпаведнасці з зацверджаным тэкстам і музыкальнай рэдакцыяй (нотамі) пры ўступленні Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь на пасаду — пасля прынясення ім прысягі, пры адкрыцці і закрыцці сесій палат Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь, пры сустрэчах і праводзінах афіцыйных дэлегацый замежных краін, пры ўшанаванні нашых спартсменаў-пераможцаў, у тым ліку і за мяжой, пры правядзенні воінскіх рытуалаў, а таксама з нагоды разнастайных урачыстасцей, прысвечаных дзяржаўным святам.

I калі гучыць галоўная песня краіны, слухаць яе трэба стоячы, прычым мужчыны абавязаны зняць галаўны ўбор. У вакальна-харавым варыянце выконвання неабходна праслухаць гімн ад пачатку да канца: усе тры куплеты. У аркестровым выкананні дапускаецца праслухванне толькі часткі гімна – адзін куплет і прыпеў. Пасля праслухвання не трэба пляскаць у далоні. Можна спакойна прысесці.

Няхай лунаюць над намі нашы слаўныя сцягі! Няхай асвятляе наш шлях Дзяржаўны герб краіны! Няхай гучаць заклікальныя словы і ўрачыстая музыка нашага велічнага гімна!

Мы, беларусы – мірныя людзі,

Сэрцам адданыя роднай зямлі,

Шчыра сябруем, сілы гартуем

Мы ў працавітай, вольнай сям’і.

 

Слаўся, зямлі нашай светлае імя,

Слаўся, народаў братэрскі саюз!

Наша любімая маці-Радзіма,

Вечна жыві і квітней, Беларусь!

 

Разам з братамі мужна вякамі

Мы баранілі родны парог,

У бітвах за волю, бітвах за долю

Свой здабывалі сцяг перамог!

 

Слаўся, зямлі нашай светлае імя,

Слаўся, народаў братэрскі саюз!

Наша любімая маці-Радзіма,

Вечна жыві і квітней, Беларусь!

 

Дружба народаў – сіла народаў –

Наш запаветны, сонечны шлях.

Горда ж узвіся ў ясныя высі,

Сцяг пераможны – радасці сцяг!

 

Слаўся, зямлі нашай светлае імя,

Слаўся, народаў братэрскі саюз!

Наша любімая маці-Радзіма,

Вечна жыві і квітней, Беларусь!

 

свернуть

Читаем детям произведения о Родине

На воспитание чувства патриотизма, формирование национального самосознания ребенка действенное воздействие оказывает художественная литература.

Литературные произведения активно воздействуют на чувства и разум ребенка, развивают его эмоциональную сферу. Художественная литература – это средство развития человечности, доброты, чувства национальной годности. Художественные произведения помогают дошкольникам не только получать знания, но и осознанно относиться к таким понятиям, как «Родина», «Отечество», «народ» и, наконец, подталкивают ребенка к вопросу: «кто я и что значу».

Большое значение в воспитании патриотических чувств имеют литературные произведения, в которых раскрывается история Родины, ведется разговор об известных деятелях белорусской земли. Примеры отдачи делу Родины являются своеобразной школой патриотизма.

Белорусские писатели в многочисленных произведениях высказывают к родному языку уважение и восхищение. Доступными словами они раскрывают  детям красоту и мелодичность родного слова.

Много произведений художественной литературы для дошкольников подчеркивают, что мир и счастье необходимо уметь защитить, и поэтому с дошкольного возраста мы развиваем у детей желание стать защитниками Отечества, служить в белорусских войсках на пользу своей страны. Сохранилось много произведений устного народного творчества, которые используются во время народных праздников, обрядов.

Произведения, рассчитанные на детей дошкольного возраста, доходчиво и одновременно вдохновенно раскрывают детям таинство Купалья, глубокий смысл Колядок, торжественность Пасхи, старательный труд по созданию непревзойденных по красоте  произведений декоративно-прикладного искусства.

Художественная литература дает детям возможность познакомиться и с этой стороной жизни белорусского народа. Стихи про скрипку, цимбалы, бубен наполнены движением, веселым настроением, национальным колоритом.

Вот так, шаг за шагом, листая страницы книг белорусских писателей, мы создаем яркий, эмоционально насыщенный, неповторимый образ родной страны.

Произведения для чтения:

Л. Генiюш «Зубры», «Унукi»; Т.Кляшторная «Ветлiвыя словы», «Не сквапная», «Сукенка раскажа»; С. Сокалаў-Воюш «Блакiт нябес», «Замак»; Я.Колас «На рэчцы зiмой»; А Вольскi «Родны край»; Э.Агняцвет «Зямля з блакiтнымi вачамi»; А.Бадак «Беларусачка».

Легенды и сказания: «Бацька і сыны», «Возера Нарач», «Паданне пра заснаванне Мiнска», С.Тарасаў «Адкуль пайшлi беларусы»

Д. Бiчэль-Загнетава «Белая Русь», «Радзiма», «Наша Радзiма»; А Вольскi «Радзiма», «Беларусь»; В. Вярба «Пралеска», «Мой край»; В.Вiтка «Бусел»; Н.Гiлевич «Наша матулька»; А.Вольскi «Беларусь – мая Радзiма»; У.Караткевiч «Родная зямля»; У.Лiпскi «Цяпер я ведаю, якая Беларусь».

После прочтения художественного произведения проведите с ребенком беседу, пусть ребенок поделится своими впечатлениями от услышанного. Заучите наизусть или перескажите понравившееся стихотворение, отрывок сказки или рассказа.

свернуть